charlotte-grenoble.reismee.nl

Meer dan bewogen vakantieweek!

Dag allen op het thuisfront!

Deze week was ongelooflijk slecht begonnen.
Wat een leuk weekje vakantie moest worden (met af en toe werken), werd een hectische week vol miserie maar met gelukkig ook zeer leuke momenten samen met zussen en schoonbroer.

Het eerste weegt jammergenoeg nu wat zwaarder door omdat ik nu pas terug op kot zit en me er een heel stuk minder veilig voel.

Maar ik begin even bij het begin:

3 uur voor de aankomst van Isabel & Wim en Laurence, ging ik nog vlug om een flesje wijn en wat brood. Ondertussen is er met geweld in mijn kamer ingebroken. Aangezien ik op het eerste verdiep woon en mijn kamer net boven de ingang van het gebouw ligt, kan je heel gemakkelijk op mijn balkon klimmen.

Blijkbaar was ik niet de enige die dit dacht: een jongen (ik heb hem voor mijn vertrek gezien, hij wuifde naar mij en zag mij vertrekken, dus bijna 100% zeker was het hem) gooide een grote kei door mijn ruit en kon zo het raam aan de binnenkant openen.

Hij heeft alles meegenomen met wat waarde: Laptop en digitaal fototoestel, ook wat 'accessoires'.

Toen ik thuiskwam was ik natuurlijk volledig van de kaart door al dat glas op de grond. Eerst nog niet tot het besef gekomen dat mijn pc weg was (pas toen ik een tweede keer terugkwam naar de kamer).

Toen drong het pas echt tot me door dat heel veel weg was: rapporten voor school in Frankrijk maar nog veel erger: mijn volledige eindwerk. Ik was geruïneerd.

(gelukkig iets kunnen recupereren via Verzonden Items / outbox van mijn e-mail maar niet alles... )

De aankomst van mijn familie was dus verre van prettig voor hen maar voor mij kon het op geen beter moment vallen. Ze hebben me enorm geholpen met alles wat erbij kwam kijken: politie, verzekeringen, aanschaf nieuwe laptop,...

Gelukkig (toen ik thuiskwam) was de politie hier al om de inbraak te 'constateren' en kwam een uurtje later het sporenonderzoek (best wel interessant om eens te zien!)

Na de aankomst van mijn familie snel aangifte gaan doen bij de politie.

Tijdens de week de verzekeringen in orde brengen en nog wat praktische zaken regelen. Een hele boterham dus!

Gelukkig is alles tot nu toe goed verlopen. Mijn raam zit er nog steeds in maar is aan de binnenkant gebarricadeerd met houten planken (het is hier nu een echte broeikas). Met wat geluk kan ik wat fotootjes online plaatsen die Isabel genomen heeft.

Je leest het goed: een zeer bewogen week maar hé, een grote leerles was het zeker. Ik verlaat mijn kot nooit meer zonder mijn rolgordijnen naar beneden te doen! En zorg ook dat alles goed is weggestopt.

Wat betreft onze vakantieweek hebben we ook wel veel kunnen genieten. In een uurtje een berg opgereden en toen zagen we het skigebied van Chamrousse van dichtbij (stilaan aan het smelten). Zo te horen zijn zus en schoonbroer er al helemaal aan verkocht!
Ook een bezoekje aan het Kasteel van Vizille (met museum van de Franse Revolutie) en zijn immens groot en prachtig park viel gelukkig in de smaak ;-) => tip: even googlen!

Het marktje in Uriage-les-bains en een zeer warme laatste dag (27-28 graden!) met zonnen, minigolf, avondterrasjes, straattheater en téléphérique naar de Bastille helemaal boven op de berg met immens mooi verlicht landschap van Grenoble onder de volle maan (fieuw, wat een zin) maakten onze vakantie meer dan geslaagd (hoop ik toch!).

Zo, in een notendop die nog meer gevuld kan worden maar dat ik wijselijk niet ga doen, weten jullie weer wat er de laatste tijd gebeurd is.

Om alle twijfels toch maar weg te nemen: ik heb zeker ook heel wat positieve ervaringen opgedaan hoor tijdens de drie maanden ;-)

Lieve groet vanuit Grenoble

Charlotte

xxx

Reacties

Reacties

Isabel en Wim

Hoi Lotje,
ondertussen zitten we thuis nog te bekomen van de lange autorit. De reis was zeker de moeite waard! We missen het landschap en het leuke gezelschap al. Bedankt voor de toeristische tips want ze waren zeker de moeite waard.
Trouwens de meisjes zien er super schattig uit met hun nieuwe kleedjes. De haarspelden passen er perfect bij! (nog eens een dikke merci van Ine en Elyze)We sturen zeker nog een foto door.
Heeeeeeeel veel groetjes en tot over twee weken!
XXX I en W

Charlotte

Hoi!

Fijn om dat te horen!
Ben zeer benieuwd naar de foto's van de Chinese zusjes ;-). Ik moet er hier nog enkele uploaden van onze vakantie.
Geef ze allebei een dikke zoen van tante Lot en tot zeer binnenkort!

Kusjes

Lotte
xxxx

Hendrik Caron

Nog 10 daagjes... kijk je er al naar uit?
Groetjes vanuit Assinghausen (Duitsland).

xxx

Charlotte

Ja hoor, ik kijk er naar uit!

Tot zeer binnenkort!

Lotte
xxx

ps: Een gelukkige verjaardag ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!