charlotte-grenoble.reismee.nl

Een stralende morgen!

Dat kan je hier vandaag terugvinden.

Na gisteren, een dag vol sneeuw, is het tij hier wel letterlijk gekeerd. Er heerst hier nu een goed temperatuurtje met prachtig blauwe hemel en hoe kan het ook anders... stralende zon!

Door dat micro-klimaat is Grenoble dus altijd wat onvoorspelbaar. De ene dag draag je een rokje en kom je tot de conclusie dat het plots veeeeeel te koud wordt, de andere dag heb je het snikheet met een lange broek aan. Maar gelukkig is het snel even over-en weer gereden naar m'n kamer.

Deze week en ook volgende week hebben we dus vakantie en dat is de perfecte tijd om wat te werken aan het eindwerk,te bezoeken en te gaan skiën.

Gisteren opnieuw een les Frans gehad. Wekelijks van 17.30h tot 19.30h. Vlotte leerkracht en een leuke sfeer. Als 'eindwerk' moeten we een soort paper schrijven over gelijk welk onderwerp, maar het moet wel 3 pagina's lang zijn. De kans bestaat dat ik het onderwijs zal vergelijken. Stof genoeg tot schrijven!

Vorige zaterdag zijn we met universiteit Stendhal gaan sneeuwwandelen in Vercors. De foto's kan je terugvinden in het fotoalbum ;-) Het was een zeer intensieve dag! Ongelooflijk dat wandelen met raketten aan uw voeten zo lastig is. Maar er is ook een keerzijde van deze lastige medaille: als je zo even (al dan niet ongewild) van de doorstappende groep 'losgeraakt' begin je pas echt te genieten. De stilte met de dwarrelende sneeuw op 1600 m hoogtevind jebij ons zeker niet terug :-)

Sinds enkele dagen heb ik er ook een peter bij. Dat is iemand die hier ofwel woont, ofwel al enkele jaren studeert / werkt. Mijn peter is een Portugees die reeds in Grenoble verblijft sinds 3 jaar. Hij maakt nu een soort 'thèse'voor zijn doctoraat. Hiervoor werkt hij samen met het bedrijf Schneider Electric. Hij wil een soort communicatie starten tussen dat bedrijf en zijn unief (als ik het goed en wel begrepen heb ;-) ).

Zo

Tot een volgend verhaaltjemet enkelenieuwe ervaringen!

Dikke zoen

Charlotte

Sven

Dat wordt toch wel zwoegen en zweten om die 3 pagina's eindwerk vol te krijgen!

Charlotte

Typisch...:p
Het Frans begint goed te lukken hoor Svinnie!

Toj

Lotje

ps: Ik ga morgen toch skiën!!